جینگسرا




۲۹ام آبان ۱۳۹۶ موزیک

این مطلب از وب سایت آپ موزیک رپورتاژ گردید و صرفا جهت اطلاع شما از این آهنگ می باشد...

دانلود آهنگ تیتراژ سریال سایه‌بان از محسن چاوشی

همینک موزیک تیتراژ سریال سایه بان با بهترین کیفیت و متن آهنگ با صدای خواننده محسن چاوشی

شعر سروده : حسین صفا / آهنگسازی موزیک : محسن چاوشی / تنظیم کننده قطعه : شهاب اکبری

هر شب از شبکه دوم سیما

Download New Song By : Mohsen Chavoshi  | SaayeBan Series With Text And Direct Links In UpMusic

Chavoshi SayeeBaan دانلود آهنگ تیتراژ سریال سایه‌بان از محسن چاوشی

متن آهنگ تیتراژ سریال سایه بان

♪♫♫

نه جیک جیک مستانت نه سردی زمستانت رجوع کن به دستانت ♪♫♫
که روز های بسیاری که ظلم ها روا کردی به دست های بسیاری ♪♫♫
شبانه مرد گاریچی به خانه میکشد خود را ♪♫♫
اگر که مادیان خسته اگر طناب هم پاره ♪♫♫
درون مرد همواره کشیده میشود باری ♪♫♫
مریض حالیم خوش نیست نه خواب راحتی دارم نه مایلم به بیداری ♪♫♫
درون ما تفاوت هاست تو مبتلا به درمانی نه من دچار بیماری♪♫♫
کنار تخت میخوابم مگر هوا که بند آمد نفس کشیدنت باشم♪♫♫
تو روز میشوی هر شب و صبح میشوی هر روز تو خواب راحتی داری ♪♫♫
خیال بافیت بد نیست خیال کن که خواهی رفت
همین که رفتی و مردم تلاش کن که برگردی ♪♫♫
و در کمال خونسردی مرا به خاک بسپاری ♪♫♫
زیاد یاوه میگویم گره بزن زبانم را زیاد از تو مینوشم بگیر استکانم را ♪♫♫
بگیر هرچه را دارم ببخش هر چه را داری ♪♫♫
مریض حالیم خوش نیست نه خواب راحتی دارم نه مایلم به بیداری ♪♫♫
درون ما تفاوت هاست تو مبتلا به درمانی نه من دچار بیماری ♪♫♫
کنار تخت میخوابم مگر هوا که بند آمد نفس کشیدنت باشم ♪♫♫
تو روز میشوی هر شب و صبح میشوی هر روز تو خواب راحتی داری ♪♫♫
تورا شبانه تا هر شب به روی شانه خواهم برد تورا شبانه خواهم مرد ♪♫♫
شبانه های لب هایم لبانه های شب هایت شبانه های بیداری ♪♫♫
چه بی قرار و سنگین بار به خانه میکشم خود را ♪♫♫
چه بی گدار در قلبم زبانه میکشی خود را ♪♫♫
من از تو سخت دلگیرم تو از که سخت بیزاری ♪♫♫

سایه‌بان محسن چاوشی

♪♫♫♪♫♫♪♫♫

خلاطه‌ای از داستان : درباره ۲ رفیق است که در منطقه ای کارگرنشین بزرگ شده اند که تا پای جان تلاش می کنند تا با امید چراغ خانه های شان را روشن نگه دارند.

برای دانلود بر روی لینک روبرو کلیک کنید : دانلود آهنگ تیتراژ سریال سایه‌بان از محسن چاوشی

۲۹ام آبان ۱۳۹۶ موزیک

این مطلب از وب سایت آپ موزیک رپورتاژ گردید و صرفا جهت اطلاع شما از این آهنگ می باشد...

دانلود آهنگ جدید علی اعتماد می ایستاد

امشب آپ موزیک ♫ برای شما کاربران ترانه زیبای می ایستاد از علی اعتماد ♫ با متن و دو کیفیت

شعر : کاظم بهمانی / آهنگسازی : پویا معمارزاده

Download New Song By : Ali Etemad – Mi Istad With Text And Direct Links In UpMusic

Ali Etemad Mi Istad دانلود آهنگ جدید علی اعتماد می ایستاد

متن آهنگ می ایستاد علی اعتماد

♪♪♫♫♪♪♯

رفته از نظر بر دلم بمان گرچه بسته ای دل به دیگران
دردا پر ابرم پر رگبار جدایی باران به سرم ریخته آوار جدایی♪♪♫♫♪♪♯
داشت در یک عصر پاییزی زمان می ایستاد داشت باران در مسیر ناودان می ایستاد
با لبی که کاربرد اصلیش بوسیدن است چای مینوشید و قلب استکان می ایستاد♪♪♫♫♪♪♯
در حیاط خانه گل ها محو عطرش میشدند ابر بالای سرش در آسمان می ایستاد
موقع رفتن که میشد طاقت دوری نبود جسممان میرفت اما روحمان می ایستاد
رفته از نظر بر دلم بمان گرچه بسته ای دل به دیگران♪♪♫♫♪♪♯
رفته از نظر بر دلم بمان گرچه بسته ای دل به دیگران
از حساب عمر کم کردیم خود را بعد ما ساعت آن کافه یک شب در میان می ایستاد
قانعش کردند باید رفت با صدها دلیل باز با این حال میگفتم بمان می ایستاد♪♪♫♫♪♪♯
ساربان آهسته ران که آرام جانم میرود نه چرا آهسته باید ساربان می ایستاد
باید از ما باز خوشبختی سفارش میگرفت باید اصلا در همان کافه زمان می ایستاد

♪♪♫♫♪♪♯

علی اعتماد می ایستاد

برای دانلود بر روی لینک روبرو کلیک کنید : دانلود آهنگ جدید علی اعتماد می ایستاد

۲۹ام آبان ۱۳۹۶ جغرافی

خبرگزاری تسنیم:‌آیت‌الله جینگسرای همدانی عصر امروز در دیدار رئیس سازمان برنامه‌وبودجه که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت، شغلی با برکت و بافضیلتی است که مسئولیت فراوانی نیز دارد و هراندازه که هم وسیع‌تر باشد ثواب و فضیلت بیشتری به‌همراه دارد.

وی گفت: انسان در زندگی خود مسئولیت‌های مختلف داشته که نخستین آن مسئولیت فردی و خودسازی است، مسئولیت دوم انسان مسئولیت اجتماعی است، همچنین مسئولیت شغلی نیز یکی دیگر از وظایف مهم انسان در طول زندگی است.

مرجع تقلید شیعیان تأکید کرد: در نظام اسلامی اصل مردم بوده و برپا کردن یک معیشت قابل‌قبول، مهار بیکاری و تورم مهم‌ترین معضلاتی است که باید دولت نسبت به آن‌ها اهتمام داشته باشد.

وی با بیان اینکه زلزله اخیر حادثه بزرگی بوده و باید به دنیا ثابت شود که ایران توانایی مدیریت بحران‌ها را در هر شرایطی داراست، افزود: عمده دشمن ایران آمریکا است و آن‌ها پایگاه‌هایی در منطقه ایجاد کرده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها عربستان سعودی است و سیاست ایران نیز کاملاً منطبق با تعالیم قرآن است و همیشه ایران در کنار مظلوم و در برابر ظالم خواهد بود.

استاد برجسته حوزه علمیه گفت: باید به تمام دنیا اثبات شود که ایران در راستای دوستی و وحدت گام برمی‌دارد و امثال عربستان در پی پرورش تروریست هستند.

وی تصریح کرد: همچنان که انقلاب فرزند حوزه بوده روحانی نیز فرزند حوزه است و باید در خدمت به مردم در عرصه‌های مادی و معنوی نهایت تلاش خود را انجام دهد و باید شرایط به نحوی تغییر پیدا کند که مردم تحول در عرصه‌های اقتصادی را درک کنند.

۲۹ام آبان ۱۳۹۶ جغرافی

فرانسه شاید نه به اندازه‌ی دیگر کشورهای اروپایی، ولی به قدر کافی جاذبه‌های گردشگری وحشت را در خود جای داده که کاخ معروف ورسای یکی از آن‌ها است. 

«کاخ سلطنتی ورسای» (palace of Versailles) در میان جاذبه‌های گردشگری مورد توجه کشور فرانسه قرار دارد. این کاخ زیبا در ۲۰ کیلومتری شهر پاریس واقع شده است. اما چیزی که شاید بیشتر مردم از آن مطلع نباشند این حقیقت است که ورسای یکی از تسخیر شده‌ترین مکان‌های کشور فرانسه است. چه باغ و چه خود قلعه هر دو پذیرای ارواح هستند، هر چند در این میان روح ملکه «ماری آنتوانت»  (Marie Antoinette) به دفعات در باغ و محوطه اطراف کاخ مشاهده شده است.

در تاریخ دهم آگوست سال ۱۹۰۱ دو زن از کشور انگلستان به بازدید عمارت و باغ‌های «پتی تریانو» (Petit Trianon) در نزدیکی ورسای رفتند، بازدیدی که سرآغاز ماجرایی عجیب و باورنکردنی بود.

کاخ ورسای که توسط روح ملکه آنتوانت تسخیر شدهاست

این دو بانو «آن موبرلی» (Anne Moberly) و «الجینگسرا جوردین» (Eleanor Jourdain) نام داشتند که هر دو دارای تحصیلات دانشگاهی بوده و به عنوان کادر مدیریت در کالج «سنت هیو» (St. Hugh) شهر آکسفورد مشغول به فعالیت بودند. آن‌ها در حال گذراندن تعطیلات خود در کشور فرانسه بوده و تصمیم داشتند تا روزی را به گشت و گذار در کاخ ورسای و محوطه اطراف آن بگذرانند. آن‌ها در ابتدا در تور کاخ شرکت کرده و سپس تصمیم گرفتند گشتی هم در زمین‌های مجاور زده و به دنبال بازدید از «پتی تریانو» رفتند. 

کاخ ورسای که توسط روح ملکه آنتوانت تسخیر شدهاست

آن‌ها شروع به گشت و گذار در این منطقه کردند که ناگهان متوجه شدند مسیر را گم کرده‌اند. آن‌ها سرگردان به راه خود ادامه داده و از یک مزرعه روستایی متروکه عبور کردند و در این بین متوجه یک گاوآهن قدیمی شدند که درست در کنار جاده روی زمین افتاده بود. در همین حین ناگهان حسی عجیب به سراغ‌شان آمد، گویی که جوی سنگین برفضا حاکم شده و چیزی روح و روان آن‌ها را می‌آزرد. در این هنگام ناگهان با دو مرد مواجه شدند که کت‌های بلند سبز و خاکستری به تن داشته و کلاه‌های کوچک سه گوشه به سر داشتند.

کاخ ورسای یکی از تسخیر شده‌ترین کاخ‌های فرانسه است که ظاهرا توسط روح ملکه ماری آنتوانت اشغال شده است

خانم‌ها از آن دو مرد درخواست کمک کرده و خواهش کردند مسیر منتهی به پتی تریانو را به آن‌ها نشان دهند. آن دو نیز درست به همان مسیری اشاره کردند که پیش روی‌شان بود. دو بانوی راه‌گم کرده همان مسیر را در پیش گرفتند تا زمانی که به عمارتی تابستان رسیدند که زیر سایه‌سار درختان قرار داشت. در این هنگام آن جو سنگین حتی قدرتمندتر از قبل به آن‌ها هجوم آورده و همه چیز در سکوت فرورفت. مردی با ظاهر زشت و صورتی آبله‌رو درست کنار عمارت ایستاده بود، او به شکلی ناخوشایند از آن‌ها استقبال کرد.

اقامتگاه ماری آنتوانت، پتی تریانو (Petit Trianon)، فرانسه

در این هنگام ناگهان کسی به آن‌ها نزدیک شده و به هر دو هشدار دارد مسیرشان اشتباه است. او به آن‌ها گفت باید از پل چوبی کوچک عبور کنند و وقتی آن دو این کار کردند، درست به جایی رسیدند که به نظر می‌رسید مقصدشان است. در آنجا زنی روی یک چهارپایه نشسته و ظاهرا در حال طراحی کردن بود. او لباس مدل قدیمی پوشیده و روسری به رنگ سبز روشن بر سر داشت. آنجا دوباره آن دو احساس گرفتگی خاصی کردند که ناگهان یک پادو از ساختمانی در همان نزدیکی به سرعت خارج شده و در را پشت سر خود به شدت کوبید. پادو به آن‌ها گفت که ورودی پتی تریانو در سوی دیگر ساختمان قرار دارد و آن‌ها باید خانه را دور بزنند. آنجا تور آماده گشت و گذار در داخل ساختمان بود و در این هنگام آن دو متوجه شدند که گویی آن سایه سنگین از سرشان برداشته شده و ناگهان همه چیز حالت طبیعی به خود گرفت.

کاخ ورسای که توسط روح ملکه آنتوانت تسخیر شدهاست

سه ماه بعد آن دو به کشور انگلستان بازگشتند. در این زمان بود که مابرلی به یاد آن زن نقاش افتاد و در مورد او با همسفرش صحبت کرد. اما جوردین گفت که او شباهتی به یک زن نداشته است! آن دو در مورد این رمز و راز دچار شگفتی شدند، چگونه ممکن است که یکی از آن‌ها زنی را دیده باشد و دیگری با شخص دیگری مواجه شده باشد؟ به همین خاطر هر دو تصمیم گرفتند حوادث آن روز به خصوص را با هم درمیان گذاشته و ببینند چه چیزهای در خاطرشان مانده است. در این بین ناگهان هر دو دوباره آن احساسات خاص را به یادآوردند که انگار چیز عجیبی در آن باغ رخ داده است. در نتیجه هر دو تصمیم گرفتند به صورت جداگانه اطلاعات خود را در جایی یادداشت کرده و سپس یادداشت‌های خود را با هم مقایسه کنند. و در اینجا بود که اختلافاتی بین دیده‌های آن دو کشف شد، هرچند در بسیاری از جزئیات با یکدیگر هم‌نظر بودند.

کاخ ورسای که توسط روح ملکه آنتوانت تسخیر شدهاست

در بررسی‌های بیشتر جوردین کشف کرد روز بازدیدشان از ورسای مصادف با سالگرد حمله و چپاول تویلری در سال ۱۷۹۲ بوده است، وقتی که لویی شانزدهم و همسرش ماری آنتوانت شاهد قتل عام گارد سوئیس بوده و سپس به زندان منتقل شدند. آن دو شگفت‌زده شدند که آیا ممکن است به شکلی شاهد روح ماری آنتوانت بوده یا حتی بیشتر از آن، ممکن است به شکلی تله‌پاتی گونه وارد خاطرات ملکه از آن زمان شده باشند؟ این مسئله شاید می‌توانست توجیهی مناسب برای مشاهدات آن‌ها باشد. به همین خاطر مابرلی به سراغ عکسی از ماری آنتوانت رفت که توسط هنرمندی به نام «ورت‌مولر» (Wertmüller) به تصویر کشیده بود. در همان اولین نگاه موبرلی دریافت این پرتره شباهت زیادی به آن زن دارد و حتی لباس آن دو کاملا شبیه به هم بود!

این شباهت باعث شد این داستان حتی رنگ و بویی مرموزتر به خود بگیرد. به همین خاطر جوردین در ژانویه سال بعد مجددا به ورسای بازگشت. در اینجا بود که او متوجه شد قادر نیست مسیری که قبلا رفته بودند را پیدا کند، زمین‌های آن منطقه به شکلی عجیب و باورنکردنی تغییر کرده بودند. او بعدا فهمید در تاریخ ۵ اکتبر سال ۱۷۸۹، ماری آنتوانت در اقامتگاهش در پتی تریانو نشسته بود که متوجه شد جمعیتی از مردم پاریس به سمت دروازه‌های کاخ در حرکت هستند. با این حساب آن دو چنین برداشت کردند که خاطرات تلخ ماری آنتوانت از این لحظه ترسناک به شکلی در طول این سال‌ها در این مکان برجای مانده و آن‌ها را نیز درگیر خود کرده است. این مسئله از سوی دیگر می‌توانست آن احساس تکدر خاطر و سنگینی که در آن زمان تجربه کرده بودند را توضیح دهد.

کاخ ورسای که توسط روح ملکه آنتوانت تسخیر شدهاست

آن‌ها طی نامه‌ای مشاهدات خود را به «انجمن تحقیقات روانی» ارسال کرده و در مورد این مسئله که «پتی تریانو» تسخیر شده است صحبت کردند. اما انجمن مزبور به ادعای آن‌ها توجهی نکرده و آن را فاقد ارزش برای تحقیق و بررسی بیشتر دانست. در نتیجه این دو زن تصمیم گرفتند خود دست به کار شده و شخصا به دنبال دلایلی بروند که فرضیه‌شان در مورد روح ماری آنتوانت را اثبات کند. یادداشت‌های آن‌ها در مورد کاخ ورسای که در سال ۱۹۰۱ نوشته شده بود، سنگ بنای این تحقیقات شد.

آن‌ها از جزئیاتی عجیب از کاخ ورسای، محوطه اطراف و زمین‌های آنجا خبر داشتند که امکان نداشت بدون آگاهی از مشاهدات ماری آنتوانت و خاطرات او از ورسای سال ۱۷۸۹ به آن‌ها دسترسی داشت. نتیجه‌ی مشاهدات و تحقیقات این دو سرانجام در سال ۱۹۱۱ و در کتابی تحت عنوان «یک ماجراجویی» (An Adventure) منتشر شد.

داستان تسخیر کاخ ورسای

آن دو این کتاب را با نام مستعار «میس موریسون» (Miss Morison) و «میس لامونت» (Miss Lamont) نوشته و به پاره‌ای دلایل اشاره کردند تا درستی ادعاهای خود را ثابت کنند:

۱. آن دو طی آن سفر عجیب یک روزه یک گاوآهن دیده بودند، اما بعدا متوجه شدند که در آن زمان هیچ گاوآهنی در باغ‌های ورسای وجود نداشت. هرچند در سال ۱۷۸۹، یک گاوآهن کهنه در آن منطقه وجود داشت.

۲. آن ها از روی پلی کوچک عبور کردند، اما در سفر بعدی هرچه گشتند اثری از آن پیدا نشد. این دو بعدها متوجه شدند پلی با این مشخصات در سال ۱۷۸۹ در آن منطقه وجود داشته است.

۳. آن‌ها طی راهپیمایی خود با دو مرد با یونیفورم سبزرنگ مواجه شده بودند، بعدا مشخص شد رنگ لباس گارد سوئیسی ماری آنتوانت نیز سبز بوده است.

۴. آن‌ها با یک مرد بدجنس و کریه‌منظر هم ملاقات کرده بودند. مشخصات این مرد با «Comte de Vaudreuil»  مطابقت داشت که از جمله دشمنان ماری آنتوانت به شمار می‌رفت.

۵. سرانجام زنی که در حال طراحی تصویر خودش بود، می‌توانست چه کسی غیر از ماری آنتوانت باشد؟

این کتاب در زمان انتشار توجه عموم را به خود جلب کرد، به طوری که در آن زمان نزدیک به یازده هزار نسخه از آن به فروش رسید. از سوی دیگر موضوع آن نیز محلی برای بحث و انتقاد بود. منتقدان عقیده داشتند که این دو شاید به سادگی گم شده یا حتی در مورد مشاهدات‌شان دچار اشتباه شده‌اند.

اما این دو بانوی انگلیسی سرسختانه از مواضع و دیدگاه خود دفاع کرده و حتی نوشته‌های‌شان در نوامبر سال ۱۹۰۱ را منتشر کردند تا ثابت کنند هیچ راهی وجود نداشت آن دو از اطلاعاتی خبر داشته باشند که قاعدتا دور از دسترس آن‌ها بود. بعد از مرگ این دو (جوردین در سال ۱۹۲۴ و موبرلی در سال ۱۹۳۷)، هویت واقعی‌شان افشا شد. این مسئله که این دو خانم نه دو زن عامی خرافاتی، که دو بانوی تحصیلکرده و دارای تحصیلات دانشگاهی بودند، باعث شد ماجراجویی آن‌ها مورد توجه بیشتری قرار گرفته و حتی تحقیقاتی پیرامون آن صورت بگیرد.

کاخ ورسای که توسط روح ملکه آنتوانت تسخیر شده است

این تحقیقات البته گاهی ادعای آن‌ها را به چالش می‌کشید، به طوری که در سال ۱۹۵۰ فردی به نام «سالتر» (W.H. Salter) در یادداشتی به پاره‌ای از ایرادات موجود در کتاب آن‌ها اشاراتی کرد. او انگشت روی نامه‌ای گذاشت که این دو به انجمن تحقیقات روانی ارسال کرده بودند. در این نامه‌ اختلافاتی مشاهده شد که گویی بعدها طی تحقیقات مرتفع شده بودند، مسئله‌ای که باعث شد در مورد ادعای آن‌ها شک و تردیدی جدی به وجود آید. 

گویی این دو باور داشتند در بازدید خود از ورسای، حتما با رویدادی عجیب و غیرمنتظره مواجه شدند و به همین خاطر مایل بودند دیگران هم به این مسئله توجه نشان داده و باور آن‌ها را تأیید کنند. برای همین این گونه پیگیر به سراغ تحقیقات رفته و تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا این باور را به نوعی به عموم نیز تحمیل کنند.

کاخ ورسای، فرانسه

نظر شما در مورد این داستان چیست؟ به نظر شما آیا این دو بانوی انگلیسی دچار توهم و خیالات شده بودند؟ یا نه، واقعا رخدادی عجیب و ماورایی را تجربه کردند؟ خوشحال خواهیم شد شنونده نظرات شما همراهان عزیز باشیم.

۲۹ام آبان ۱۳۹۶ موزیک

این مطلب از وب سایت آپ موزیک رپورتاژ گردید و صرفا جهت اطلاع شما از این آهنگ می باشد...

دانلود آهنگ جدید شهرام ناظری برگ ریزان

امشب برای شما کاربران آپ موزیک ترانه زیبای شهرام ناظری بنام برگ ریزان را با بهترین کیفیت آماده کرده ایم

شعر : م.آزاد / آهنگسازی : ارشک رفیعی

Download New Song By : Shahram Nazeri – Bargrizan With Text And Direct links In UpMusic

Shahram Nazeri Bargrizan دانلود آهنگ جدید شهرام ناظری برگ ریزان

متن آهنگ برگ ریزان شهرام ناظری

♪♪♫♫♪♪♯

شاخ برگ آور شکست شاخ برگ آور شکست باد مرگ آور شده است
باد طاعون سیاه برگ ریزان را میان باغ آورده است♪♪♫♫♪♪♯
شاخ برگ آور شکست باد مرگ آور شده است
باد طاعون سیاه برگ ریزان را میان باغ آورده است
برگ های مرگ آب های خواب سنگ های سخت بید خارایی♪♪♫♫♪♪♯
خاک پشت خاک سنگ پشت سنگ خاک پشت خاک سنگ پشت سنگ
روی گل های پتوها خاک میریزد

♪♪♫♫♪♪♯ شعر : م.آزاد ♪♪♫♫♪♪♯
مرگ پشت مرگ کوه پشت کوه چشمه سار ماه میخشکد
خاک پشت خاک سنگ پشت سنگ خاک پشت خاک سنگ پشت سنگ
روی گل های پتوها خاک میریزد
مرگ پشت مرگ کوه پشت کوه چشمه سار ماه میخشکد♪♪♫♫♪♪♯
سرو سنگی را میان باد میخواند یاس های کاغذی در باد میریزد
خانه ها تاریک سایه ها بیدار روستاها خشک و بی حاصل

♪♪♫♫♪♪♯ آهنگسازی : ارشک رفیعی ♪♪♫♫♪♪♯
پشت کوه سنگیه سنگی پشت کوه سنگیه سنگی
ارغوان ماه بی برگ است شاخه ی مرگ است شاخه ی مرگ است
شاخ برگ آور شکسته است باد مرگ آور شده است♪♪♫♫♪♪♯
خاک پشت خاک سنگ پشت سنگ خاک پشت خاک سنگ پشت سنگ
روی گل های پتوها خاک میریزد ♪♪♫♫♪♪♯
مرگ پشت مرگ کوه پشت کوه چشمه سار ماه میخشکد

♪♪♫♫♪♪♯

شهرام ناظری برگ ریزان

برای دانلود بر روی لینک روبرو کلیک کنید : دانلود آهنگ جدید شهرام ناظری برگ ریزان

۲۹ام آبان ۱۳۹۶ موزیک

این مطلب از وب سایت آپ موزیک رپورتاژ گردید و صرفا جهت اطلاع شما از این آهنگ می باشد...

دانلود آهنگ جدید میلاد بابایی اشتباه بود

امشب آپ موزیک ♫ برای شما کاربران ترانه زیبای اشتباه بود از میلاد بابایی ♫ با متن و دو کیفیت

شعر : پدرام شهرابی / آهنگسازی : میلاد بابایی / تنظیم کننده : امیر ارشیا

Download New Song By : Milad Babaei – Eshtebah Bood With Text And Direct Links In UpMusic

dg دانلود آهنگ جدید میلاد بابایی اشتباه بود

متن آهنگ اشتباه بود میلاد بابایی

♪♪♫♫♪♪♯

اون رفتنش مث قصه ها بود با اینکه تصمیمش اشتباه بود
و رفت یه شب زیر بارون انگار خوشبختره حالا با اون♪♪♫♫♪♪♯
وقتی نیست تمیشه زندگی کرد توی نگاهم مونده این درد من
بعد تو منم یه آدم دیگم که از تو و چشات با همه میگم
مث اولا که دیوونت شدم تنهایی میمونم حالا با دلم خودم
گم میشم آخه بی تو کجا برم اینو به کی بگم میشه پیدا بشی یکم
دست خودم نیست این همه داغونم توی خیابونم همش زیر بارونم♪♪♫♫♪♪♯
اون رفتنش مث قصه ها بود با اینکه تصمیمش اشتباه بود
و رفت یه شب زیر بارون انگار خوشبختره حالا با اون
وقتی نیست تمیشه زندگی کرد توی نگاهم مونده این درد من
بعد تو منم یه آدم دیگم که از تو و چشات با همه میگم

♪♪♫♫♪♪♯ شعر : پدرام شهرابی ♪♪♫♫♪♪♯
اون رفتنش مث قصه ها بود با اینکه تصمیمش اشتباه بود
و رفت یه شب زیر بارون انگار خوشبختره حالا با اون
وقتی نیست تمیشه زندگی کرد توی نگاهم مونده این درد من
بعد تو منم یه آدم دیگم که از تو و چشات با همه میگم♪♪♫♫♪♪♯
مث اولا که دیوونت شدم تنهایی میمونم حالا با دلم خودم
گم میشم آخه بی تو کجا برم اینو به کی بگم میشه پیدا بشی یکم
دست خودم نیست این همه داغونم توی خیابونم همش زیر بارونم
اون رفتنش مث قصه ها بود با اینکه تصمیمش اشتباه بود
و رفت یه شب زیر بارون انگار خوشبختره حالا با اون♪♪♫♫♪♪♯
وقتی نیست تمیشه زندگی کرد توی نگاهم مونده این درد من
بعد تو منم یه آدم دیگم که از تو و چشات با همه میگم

♪♪♫♫♪♪♯

میلاد بابایی اشتباه بود

برای دانلود بر روی لینک روبرو کلیک کنید : دانلود آهنگ جدید میلاد بابایی اشتباه بود

۲۹ام آبان ۱۳۹۶ موزیک

این مطلب از وب سایت آپ موزیک رپورتاژ گردید و صرفا جهت اطلاع شما از این آهنگ می باشد...

دانلود آهنگ جدید فرزاد فرزین روزای تاریک

سوپرایز ویژه آپ موزیک ♫ ترانه بسیار زیبای روزای تاریک از فرزاد فرزین با متن و دو کیفیت 320 و 128

Download New Song By : Farzad Farzin – Rozaye Tarik With Text And Direct links In UpMusic

…. پخش فردا ساعت 21 از رسانه آپ موزیک ….

…. دموی آهنگ اضافه شد ….

56 دانلود آهنگ جدید فرزاد فرزین روزای تاریک

متن آهنگ روزای تاریک فرزاد فرزین

♪♪♫♫♪♪♯

اه به این حال بد روزای تاریک و سرد
رفت کسی که منو خودش آلوده کرد

♪♪♫♫♪♪♯

♫ بزودی ♫

فرزاد فرزین روزای تاریک

برای دانلود بر روی لینک روبرو کلیک کنید : دانلود آهنگ جدید فرزاد فرزین روزای تاریک

۲۹ام آبان ۱۳۹۶ جغرافی

خبرگزاری ایسنا: در پرتال خدمات الکترونیک کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، بخش مخصوصی جهت رسیدگی به درخواست رفع فیلتر و شکایات مردمی به نشانی rafefilter.internet.ir طراحی شده که می توان از طریق فرم برخط قرار گرفته شده در این نشانی درخواست خود را به کارگروه ارسال کرد.

به موجب ماده ۲۱ قانون جرایم رایانه ای، کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه که متشکل از ۱۲ عضو از هر یک از قوای سه گانه است، مسئولیت تعیین مصادیق محتوای مجرمانه را بر عهده دارند. تارنماهای حاوی مصادیق مجرمانه، از طریق گزارشات مردمی ، واحدهای رصد فضای مجازی و رباتهای هوشمند شناسایی و به کارشناسان مربوطه جهت بررسی ارجاع می گردد. سپس نظر کارشناسی نهادهای عضو کارگروه در هر موضوع با توجه به تخصص آن نهاد اخذ و جمع بندی نظرات به دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق واصل شده سپس تارنماهای رصدشده توسط کارشناسان حقوقی از حیث تطابق با قوانین کشور بررسی و بر این اساس اقدام می گردد.

عناوین مصادیقی که از نظر کارگروه، مجرمانه تشخیص داده شده اند در فهرستی بصورت عمومی منتشر و چنانچه تغییراتی در این فهرست به تصویب برسد ، از طریق دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و پایگاه اطلاع رسانی کارگروه به اطلاع عموم می رسد. ثبت در ساماندهی اجباری نیست و هیچ تارنمایی صرفاً به دلیل عدم ثبت در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی ایرانی فیلتر نمی شود.

این سوال همواره از سوی کاربران مطرح بوده که آیا نمی شود قبل از فیلتر به مدیر سایت اطلاع داده شود تا خودش محتوای غیرمجاز را حذف کند و سایتش فیلتر نشود؟ در پاسخ باید گفت درصورتیکه امکان تماس با مدیر تارنما وجود داشته باشد، تلاش می شود قبل از پالایش به مدیر تارنمای مربوطه اطلاع داده شود. بنابراین بر اساس مصوبه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، به کلیه تارنماهایی که اطلاعات تماس خود را در سامانه ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت ارشاد به ثبت برسانند چنین تسهیلاتی درنظر گرفته می شود.

بطوریکه با ثبت نهایی تارنما در پایگاه ستاد ساماندهی، درصورتیکه محتوای مجرمانه در تارنمای ثبت شده یافت شود ابتدا به مسئول آن تارنما اخطار و تذکری مبنی بر حذف آن محتوا از طریق ایمیل به پست الکترونیکی مدیر تارنما ارسال می شود. در صورتیکه مدیر تارنمای مربوطه در زمان کوتاهی اقدام به رفع اثر و حذف محتوای مجرمانه کند، هیچگونه اقدامی درخصوص فیلتر یا مسدودسازی آن انجام نخواهد شد. اما چنانچه مدیر تارنما به تذکر ارسالی بی توجهی کرده و از حذف محتوای مجرمانه امتناع کند، تارنمای مذکور فیلتر می شود. البته در مواردی که دستور مقام قضایی رسیدگی کننده به پرونده مبنی بر فیلتر تارنما صادر شده باشد یا تشخیص داده شود که فعالیت سایت اساسا مجرمانه بوده (مانند سایت های فیلترشکن و …) ،و مدیر سایت تعمدا به انتشار محتوای مجرمانه اقدام کرده است آن تارنما بدون تذکر فیلتر می گردد.

تارنماها به استناد چه قانونی فیلتر می شوند؟

تارنماها به استناد فهرست مصادیق محتوای مجرمانه موضوع ماده ی ۲۱ قانون جرائم رایانه ای و یا دستور مقام قضایی فیلتر می شوند. این فهرست چکیده و احصا شده از قوانین مدون کشو مانند قانون مجازات اسلامی ، قانون مطبوعات، قانون جرائم رایانه ای و … است که در بندهای هشتگانه آن، به مواد قانونی مورد استناد اشاره شده است.

چگونه تارنمای خود را رفع فیلتر کنیم ؟

 در پرتال خدمات الکترونیک کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه بخش مخصوصی جهت رسیدگی به درخواست رفع فیلتر و شکایات مردمی به نشانی rafefilter.internet.ir طراحی شده است که می توان از طریق فرم بر خط قرار گرفته شده در این نشانی درخواست خود را به کارگروه ارسال کرد.

در این سامانه به دو گروه درخواست رسیدگی می شود؛ گروه اول درخواست مدیران تارنماهای اینترنتی است. این اشخاص می توانند بعنوان مدیر سایت، درخواست رفع فیلتر و شکایت خود را به کارگروه تعیین مصادیق اعلام کنند و برای اینکه مشخص شود که آیا واقعا مدیر سایت مورد نظر هستند یا خیر ، ابتدا باید سایت خود را در ستاد ساماندهی پایگاه های ایرانی به ثبت رسانده و سپس با شناسه کاربری و کلمه عبوری که در ساماندهی به ثبت رسیده است درخواست رفع فیلتر تارنمای خود را ثبت می کنند.

 گروه دوم در مورد پایگاه های عمومی خارجی است که ممکن است از طرف مدیر آن سایت خارجی درخواست رفع فیلتری مطرح نباشد ، اما کاربران ایرانی به دلایلی ممکن است نیازضروری به اطلاعات و محتوای مندرج در آن تارنما داشته باشند. در چنین مواردی شهروندان می توانند بعنوان کاربر (استفاده کننده) سایت فیلتر شده ، درخواست رفع فیلتر تارنمای مورد نظر را از طریق درگاه مذکور مطرح کنند.

در ادامه مدیران تارنماهای فیلتر شده می توانند با همان شناسه کاربری و رمز عبور خود، وضعیت درخواست رفع فیلتر خود را پیگیری کنند در اینصورت پس از استعلام از نهادهای مربوطه عضو کارگروه و کسب موافقت اولیه، نمونه هایی از مصادیق مجرمانه موجود در تارنمای متخلف به مدیر سایت اعلام می شود و مدیر سایت نسبت به حذف آنها و سایر موارد مشابه اقدام می کند. در صورت تایید حذف کلیه موارد مجرمانه ، مدیر تارنما فرم تعهدنامه مربوطه (مبنی بر تعهد به نظارت بیشتر بر تارنمای خود) را بصورت الکترونیکی تکمیل و امضا می‌کند و پس از این مرحله تارنمای مذکور رفع فیلتر می گردد.

در درگاه خدمات الکترونیک کارگروه بخش مخصوصی جهت رسیدگی به درخواست معرفی تارنما در پیوندها ایجاد شده است افراد متقاضی می توانند از طریق این نشانی با مطالعه ضوابط و شرایط مندرج در این بخش ، درخواست معرفی سایت خود را مطرح کنند. این درخواست ها توسط کارشناسان مربوطه بررسی شده و در صورتی که سایت مذکور حائز امتیازات لازم گردد، در دسته بندی مربوطه بر روی پایگاه پیوندها به عنوان سایت مفید به مردم معرفی می گردد.

 آیا نهاد یا سازمانی می تواند بدون اجازه کارگروه دستور فیلتر یا مسدودسازی صادر کند؟

طبق اطلاعات سایت تعیین مصادیق محتوای مجرمانه بر اساس مواد ۲۱ تا ۲۳ قانون جرائم رایانه ای کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه جهت هماهنگی نهادهای مختلف در انجام مأموریت های قانونی و با حضور نمایندگان این نهادها تشکیل شده است. لذا هرگونه دستوری مبنی بر فیلتر، مسدودسازی و یا هر اقدام قانونی دیگری در زمینه ی جرائم رایانه ای از طریق این کارگروه اعلام خواهد شد.

البته چنانچه شکایت خصوصی از تارنمایی در یکی از محاکم یا مراجع قضایی مطرح گردد ، مقام قضایی رسیدگی کننده به پرونده نیز می تواند دستور پالایش یا مسدودسازی تارنمای مربوطه را صادر کند. بجهت ایجاد هماهنگی، اکثر این دستورات نیز از طریق دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه که در دادستانی کل کشور مستقر است ، ابلاغ می گردند.

طبق اصل ۳۵ قانون اساسی، حکم به مجازات و اجرای آن باید تنها از طریق دادگاه صالح و به موجب قانون باشد. از طرفی براساس تبصره ۲ ماده ۲۲ قانون جرایم رایانه ای، پالایش محتوای مجرمانه موضوع شکایت خصوصی صرفا با دستور مقام قضایی رسیدگی ‌کننده به پرونده انجام خواهد شد و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مجاز به رسیدگی به دعاوی خصوصی افراد نیست. لذا افراد در این گونه موارد می توانند از طریق دادگاهها و دادسراهای سراسر کشور و یا بطور خاص از طریق دادسرای ویژه جرایم رایانه ای اقدام کنند.

بنا براعلام قطعا یکی از اصلی ترین منابع نظارتی کارگروه ، گزارشات مردمی است. در سالهای گذشته تعداد زیادی گزارش مردمی درخصوص مشاهده محتوای مجرمانه از طریق پست الکترونیکی و یا بخش گزارش سایت پیوندها به دبیرخانه کارگروه واصل شده است و این موضوع بیانگر نقش ارزنده و قابل تقدیر مردم در سالم سازی فضای مجازی می باشد. درحال حاضر نیز شهروندان می توانند از طریق بخش درخواست فیلتر درگاه خدمات الکترونیکی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه ، ضمن مشخص کردن موضوع جرم ، نشانی تارنماهای غیر مجازی که مشاهده کرده اند را به دبیرخانه کارگروه گزارش کنند. این گزارشات توسط کارشناسان مربوطه بررسی شده و سپس مراحل چندگانه کارشناسی را طی می‌کند و در صورتیکه در تمامی مراحل تایید شود، تارنمای مورد نظر پالایش خواهد شد.

۲۹ام آبان ۱۳۹۶ جغرافی

طنین دو ناقوس کلیسای مریم مقدس تبریز حکایت از تاریخی طولانی دارد.

مقاله‌های مرتبط:

کلیسای مریم مقدس تبریز قدمتی حداقل پانصدساله دارد؛ از این رو عجیب نیست که مسیحیان تبریز این مکان را برای برگزاری مراسمشان برگزیده‌اند. اینجا بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین کلیسای تبریز است که ارمنیان تبریز مراسم ملی مذهبی کلیسای حواری ارمنی را در آن برگزار می‌کنند. منظور از کلیسای حواری ارمنی، یا به اختصار کلیسای ارمنی، آن است که فقط ارمنیان مسیحی در آن حضور می‌یابند.

مراسم کلیسا مریم مقدس تبریز

محدوده‌ی خیابان شریعتی (شهناز) محله‌ی مسیحی‌نشین تبریز است و کلیسای مریم مقدس نیز در انتهای این خیابان، نبش میدان نماز، قرار دارد. نمای کلیسا از همان میدان نمایان است اما در ورودی‌اش در داخل کوچه‌ی بن‌بست کناری قرار دارد.

موقعیت کلیسای مریم مقدس تبریز روی نقشه

از روی قدیمی‌ترین سنگ قبر موجود در کلیسا می‌توان مطمئن شد که قدمت کلیسا حداقل به حدود سال‌های ۸۷۹ تا ۹۷۹ خورشیدی (۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ میلادی)، یعنی دوره صفوی، می‌رسد. اما از طرف دیگر معماری سردر کلیسا شبیه معماری دوره‌ی ایلخانی است که موجب می‌شود قدمت آن را دو سه قرنی عقب‌تر و به قرن هفتم هجری (۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ میلادی) ببرد. جدا از معماری دوره‌ی ایلخانی، آنچه باعث می‌شود ساخت آن در دوره‌ی ایلخانی را تأیید کند اشاره‌ی مارکو پولو (۱۲۵۴-۱۳۲۴) به این کلیسا است. او در مسیر سفرش به چین به این کلیسا اشاره کرده است.

جدا از معماری دوره‌ی ایلخانی، آنچه باعث می‌شود ساخت آن در دوره‌ی ایلخانی را تأیید کند اشاره‌ی مارکو پولو به این کلیسا است

مسیحیان و در کل دین مسیحی در دوره‌ای که ایلخانان هنوز مسلمان نشده بودند؛ یعنی عصر هلاکوخان (۶۵۱-۶۶۳ هجری / ۱۲۵۶ – ۱۲۶۵ میلادی) تا غازان خان (۶۹۴ – ۷۰۳ هجری / ۱۲۹۵ – ۱۳۰۴ میلادی) از شرایط ویژه‌ای برخوردار گشت و در دربار نفوذ یافت؛ از این رو شاید بتوان تاریخ ساخت کلیسا را به این دوره محدود کرد. با توجه به سنگ قبری که به آن اشاره شد، این کلیسا در عصر صفوی نیز کاربری داشته است.

پس از زمین‌لرزه‌ی تبریز در سال ۱۱۵۸ خورشیدی (۱۷۸۰ میلادی)، کلیسا دچار آسیب فراوان شد و بازسازی آن ضرورت یافت. بازسازی کلیسا از سال ۱۱۶۱ خورشیدی (۱۷۸۲ میلادی) آغاز شد و سه سال طول کشید تا بتوانند آن را به سبک صفوی بازسازی کنند.

با وجود آنکه گزارشی از مخالفت دولت وقت با ساخت کلیسا وجود ندارد اما در باور عموم ارامنه داستانی رواج دارد مبنی بر اینکه دولت مخالف ساختن کلیسا در شهر اسلامی تبریز بوده؛ از این رو کلیسا را شب‌ها می‌ساختند! این‌ها روایاتی است که در سفرنامه‌های تاورنیه و شاردن ذکر شده است. هر دوی این جهانگردان در عصر صفوی می‌زیستند بنابراین روایات در دوره‌ی بازسازی شکل نگرفته و ریشه‌ای قدیمی‌تر دارد.

معماری کلیسا به سبک معماری ارمنی، با پلانی صلیبی‌شکل، است که گنبد مرکزی آن بر روی چهار ستون قطور سنگی قرار گرفته است. در بالای در ورودی، روی کتیبه مرمری کوچکی، به خط و زبان ارمنی تاریخ تأسیس کلیسا نوشته شده است. در ورودی اصلی کلیسا، هشت ستون سنگی اتاقی را شکل داده‌اند که روی آن دو ناقوس کلیسا نصب شده است. داخل کلیسا، همانند اغلب کلیساهای گریگوری (ارمنی)، چهار ستون قطور سنگی هست که گنبد مرکزی روی آن قرار گرفته است.

داخل کلیسا تصاویر زیبایی از حضرت مریم، حضرت عیسی و حواریون و قدیسان مسیحی به چشم می‌خورد. از چهار پرده‌ی نقاشی‌شده‌ی بالای چهار ستون اصلی، دو پرده بر اثر رطوبت کاملاً از بین رفته‌اند و دو پرده‌ی باقی مانده بر دیوار شمالی و جنوبی قرار داشتند. چهار تابلو نقاشی اصلی (تاریخی) بر روی چرم اجرا و سپس بر سطح دیوار چسبانده شده بود. اکنون دیگر آن نقاشی‌ها وجود ندارند و نقاشی‌های حاضر بر روی کرباس کار شده که از این لحاظ کلیسا را بین کلیساهای ایران خاص کرده است.

به نقاشی‌هایی که بر روی پارچه‌ی کرباس انجام می‌شود و سپس بر دیوار چسبانده می‌شود اصطلاحاً دیوارنگاره‌ی بوم‌پارچه می‌گویند. در این حالت نقاشی روی کرباس جزئی از معماری شده و جدا شدن از محل اصلی تمامیت و اصالت اثر را خدشه‌دار می‌سازد. کلیسای مریم مقدس تبریز به همراه کلیساهای وانک و مریم اصفهان از معدود کلیساهای ایران هستند که دیوارنگاره‌ی بوم‌پارچه دارند

کلیسای مریم مقدس تبریز به همراه کلیساهای وانک و مریم اصفهان از معدود کلیساهای ایران هستند که دیوارنگاره‌ی بوم‌پارچه دارند

دیوارنگاره‌ی بوم‌پارچه از عصر رنسانس در اروپا شروع شد اما نقاشی‌های این کلیسا نسبتاً جدید هستند؛ پس از آنکه نقاشی‌های قدیمی از بین رفت، خلیفه‌گری وقت استادکاری به نام آندرانیک سیمباریان را از ارمنستان به ایران دعوت کرد و او از روی پرده‌های قدیمی، چهار پرده‌ی فعلی کلیسا را کشید و در زیر گنبد در قسمت پاطاق نصب کرد.

سبک مینیاتوری تصاویر متعلق به حدود اواخر قرن دوازدهم هجری (۱۸۰۰ میلادی) به بعد در ایران است. دیوارنگاره‌های بوم‌پارچه‌ی کلیسا با تکنیک رنگ و روغن و به شیوه‌ی اروپایی کشیده شده‌اند.

بوم پارچه کلیسا تبریز

کلیسای مریم مقدس تبریز دارای حیاط درخت‌کاری شده‌ای است. از خاطرات این حیاط آن است که چاپخانه‌های نخستین تبریز را به خود دیده است؛ در سال ۱۲۶۷ – ۱۲۶۸ خورشیدی (۱۸۸۹ میلادی)، اسقف استپانوس مختیاریان یک دستگاه ماشین چاپ برای رفع نیازهای مدرسه‌ی آرامیان تهیه کرد و به اینجا آورد.

امکان بازدید از کلیسا با هماهنگی قبلی وجود دارد؛ اگر غیر مسیحی هستید، برای بازدید به مجوز کتبی از ارشاد احتیاج خواهید داشت. مدت زمان بازدید نیم ساعت است و البته زمان بازدید مشخصی هم ندارد. کلیسا در تاسوعا و عاشورا، ۲۸ صفر، ۲۱ رمضان، ۲۵ شوال و ۱۴ خرداد هم تعطیل است.

نزدیک‌ترین جاذبه‌های گردشگری به آن بازار سرپوشیده‌ی تبریز و خانه‌ی مشروطه است.

۲۹ام آبان ۱۳۹۶ جغرافی

تا انتهای امسال بیش از ۳۰۰ پرونده ثبتی در چهار حوزه طبیعی، غیرمنقول، ناملموس، منقول تهیه و تدوین خواهد شد که با ثبت آنها در فهرست آثار ملی کشور، تعداد آثار ثبتی استان یزد به دو هزار اثر می رسد.

“ساشا ریاحی مقدم”

سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان یزد؛ «ساشا ریاحی مقدم» در این باره تصریح کرد: استان یزد یکی از استان های تاریخی ایران است که تعداد بی شماری آثار تاریخی و طبیعی باارزش را در خود جای داده است .


تاکنون یک هزار و ۷۰۱ اثر فرهنگی و تاریخی در چهار حوزه طبیعی، منقول، غیرمنقول و ناملموس از استان یزد در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و این تعداد تا پایان سال به دو هزار مورد خواهد رسید.


این مقام مسئول در خصوص جایگاه استان یزد در تعداد آثار ثبت شده، اعلام کرد: معاونت میراث فرهنگی استان یزد طی دو سال گذشته رتبه نخست را در تعداد آثار فرهنگی ثبت شده در کشور به خود اختصاص داده است.


ریاحی مقدم ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری بیش از ۳۰۰ پرونده ثبتی دیگر در واحد ثبت میراث فرهنگی استان یزد تهیه و جهت بررسی به سازمان میراث فرهنگی ارسال شود.


وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی از وظایف مهم میراث فرهنگی مطالعه و بررسی پیرامون آثار فرهنگی تاریخی و طبیعی به منظور ثبت آنها در فهرست آثار ملی و بررسی و شناسایی آثار فرهنگی، تاریخی و طبیعی دارای ارزش و همچنین تهیه شناسنامه های فنی و سایر موارد مربوط به ثبت آثار منقول و غیرمنقول تاریخی فرهنگی، بافت های تاریخی، میراث طبیعی و معنوی در فهرست آثار ملی است .


وی در خصوص میراث طبیعی عنوان کرد: منظور از میراث طبیعی محدوده های جغرافیایی طبیعی و مناطق خاصی از استان است که به علت کیفیت ویژه فیزیکی و زیست شناسی و یا منظر و چشم اندازهای طبیعی زیبا و کم نظیر و یا محوطه های طبیعی تاریخی و پدیده ها و نمونه های ارزشمند گیاهی و جاجینگسرای و زیستگاه های آنها را ایجاد کرده و بنابراین تحت حفاظت و بهره برداری پایدار قرار می گیرند.


اموال منقول فرهنگی، تاریخی به اشیایی گفته می شود که قابلیت حمل و جابه جایی داشته باشد. این اشیا اعم از مذهبی یا غیر مذهبی باید به لحاظ باستانشناسی ماقبل تاریخی، ادبی، هنری یا علمی اهمیت داشته باشد.


کلیه آداب و رسوم، بازی های محلی، رشته ها و فنون مختلف صنایع دستی و سنتی، مراسم خاص مذهبی و غیرمذهبی که در گذشته انجام می شده و در معرض خطر فراموشی هستند یا در حال حاضر به شکل سنتی انجام می گیرند نیز در این حوزه میراث ناملموس بررسی می شوند.


به گفته سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، کلیه بناهای تاریخی اعم از خانه ها، سایت های تاریخی، بافت ها، تپه ها و محوطه هایی که به لحاظ معماری و نوع مصالح و قدمت حائز اهمیت است نیز در حوزه میراث نامنقول بررسی می شوند.


گفتنی است، اولین بنای ثبت شده در استان یزد گنبد عالی شهرستان ابرکوه است. که در سال ۱۳۱۲ و توسط آندره گدار ثبت شده است.

« جینگسرا » این نوشته را از «
ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.

جاباما