خرید لباس ورزشی یادگار شهرداران گذشته بر دوش تهران سنگینی می‌کند

ترافیک، حکایت کلاف به هم پیچیده‌ای شده است که به جزئی لاینفک از زندگی شهری تبدیل شده است. اما سالیان سال است که احداث بزرگراه‌های درون شهری به عنوان راهکاری برای سامان بخشیدن به ترافیک و تسهیل رفت و آمد مردم، از سوی کارشناسان شهرسازی مطرح شده است.با این حال در طی سالیان گذشته علی رغم تلاش‌های صورت گرفته از سوی مسئولین شهری تهران، به دلایل معلوم و گاه مجهول بزرگراه‌های تهران آن گونه که باید و شاید توسعه نیافته و گاهاً نیمه کاره باقی مانده‌اند. در این میان حکایت بزرگراه یادگار امام(ره) زبانزد خاص و عام است که اخیراً مسئولان در تلاش هستند تا تکلیف نیمه جنوبی این بزرگراه را به سرانجام رسانند.آبان ماه سال 90 بود که رئيس شوراي اسلامي شهر تهران و حميد شکيب، رئيس کميسيون عمران شورا از بخش جنوبي پروژه يادگار امام بازديد کردند و از نزديک در جريان روند پيشرفت اين پروژه قرار گرفتند.اين پروژه به چهار پهنه تقسيم شده است که شامل پل شهيدان تا تقاطع طوس، حد فاصل طوس تا دامپزشکي، دامپزشکي تا هاشمي، و تقاطع هاشمي تا امام خميني بوده است.در جريان اين بازديد مدير پروژه يادگار امام (ره) با اشاره به کليات اين بزرگراه با بيان اين که بر اساس زمان بندي ها پروژه بايد 48/8 درصد پيشرفت مي‌کرد، گفت: 36/12 درصد اين پروژه پيشرفت داشته است اما ما در برخي از پهنه ها از زمانبندي نيز جلو هستيم، به طور مثال در تقاطع پل شهيدان تا طوس 4 درصد، طوس تا دامپزشکي 6 درصد از برنامه جلو هستيم و عقب ماندگي ما در پهنه هاي 3 و 4 است که داراي معارضين ملکي و تاسيساتي بسياري بود.در ادامه مازيار حسيني، معاون فني عمراني شهردار تهران نیز با بيان اينکه بزرگراه يادگار امام (ره) گنجينه اي از مشکلات پيوسته بود، وعده داد که با رفع مشکلات بر اساس زمانبندي تا پايان سال 90 کل مسير به شهروندان تحويل داده شود.در تاریخ 20 اسفند ماه 90 در حالي که قرار بود پروژه بزرگراه یادگار امام (ره) به بهره‌برداري برسد، معاون فني و عمراني شهرداري تهران با اعلام بهره‌برداري از اين پروژه تا پايان فروردين 91، گفت: با توجه به افزايش طول مسير اين پروژه تا پشت پادگان جي، زمان‌بندي پروژه اندکي تغيير کرد.چمران در بازدید از پروژه ادامه بزرگراه امام:
امکان تحویل قسمت فوقانی بزرگراه یادگار امام تا هفته آینده میسر است

(1 اردیبهشت 91):
مهدی چمران در بازدید خود و چند عضو دیگر شورا از پروژه ادامه بزرگراه
یادگار امام خمینی (ره)،با بیان اینکه این طرح تا خیابان امام خمینی به
زودی تمام می‌شود، اظهار داشت: مشاوران و پیمانکاران پروژه قول داده‌اند
کارهای نازک‌کاری را به سرعت انجام دهند تا بتوانند این بخش را به زودی
برای استفاده شهروندان آماده کنند.

چمران در پاسخ به این پرسش که به گفته معاون فنی و عمران شهرداری قرار نیست
پروژه جدیدی کلید بخورد و باقی پروژه فقط طراحی شده است، اظهار داشت:
ادامه پروژه تا پادگان جی باید در بودجه نویسی دیده شود تا بتوان کار آن را
آغاز کرد ولی به دلیل اینکه شورای شهر بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام اصرار
دارد بودجه‌ای برای پروژه جدید در نظر نگرفته‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: ادامه پروژه یادگار امام از
خیابان دستغیب تا پادگان جی جزء پروژه‌های اولویت‌دار خواهد بود زیرا
بزرگراه یادگار امام خمینی (ره) یکی از مسیرهای اصلی است که بسیاری از
بارهای ترافیکی را می‌تواند منتقل کند.

چمران با تأکید بر اینکه دسترسی‌های محلی باید هرچه سریعتر تکمیل شود، گفت:
دوشنبه هفته آینده می‌توانید قسمت فوقانی بزرگراه را تحویل دهید.بر اساس طرح جامع اين بزرگراه بايد به ميدان فتح و از آنجا به بزرگراه ساوه وصل شود
بر اساس این گزارش، پروژه بزرگراه یادگار امام(ره) با وجود تلاش‌های شبانه روزی کارگران، همچنان از برنامه زمانی ارائه شده از سوی مسئولین مربوطه عقب بوده و مردم تهران همچنان در انتظار اتمام کار بزرگراهی هستند که سالها نیمه تمام باقی مانده است؛ تا شاید بتواند بخشی از بار ترافیک تهران را به دوش کشد.حال باید منتظر ماند و دید که آیا این بار وعده های مسئولین به سرانجام خواهد رسید یا اینکه مردم و نیازهای پیش پا افتاده آنان همچنان بهانه تبلیغات رسانه ای مدیران و کارشناسان خواهد بود.