خرید لباس ورزشی نوشیدن آب را فراموش نكنید

متخصص تغذیه با بیان این كه، در ایام نوروز افراد بیشتر اوقات خود را به سفر و یا دید و بازدید می گذارنند، گفت: به همین دلیل آنان كمتر آب مصرف می كنند، اما نباید نوشیدن آب در این ایام فراموش شود.به گزارش ایرنا، دكتر ‘فروزان صالحی’ افزود: كمبود مصرف آب می‌تواند اختلالات مهمی در سلامت انسان به جا گذارد، از جمله آن كه موجب بروز یبوست و ناراحتی‌های گوارشی ناشی از آن شود.وی با اشاره به این كه، مصرف كافی آب و مایعات درطول سفر از كم آبی بدن وخشكی پوست جلوگیری می كند، خاطر نشان كرد: كمبود مصرف آب در انجام واكنش‌های بیوشیمیایی حیاتی كه در داخل بدن انجام می‌شود، اختلال ایجاد می‌كند.دكتر صالحی تصریح كرد: آب در حفظ سلامت، شادابی و طراوت پوست تاثیر مهمی دارد و كمبود مصرف آن باعث كاهش رطوبت و طراوت پوست شده و یكی از عوامل موثر در خشكی و پژمرده شدن پوست و پیری و چروك شدن آن است.كارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با تأكید بر این كه، مصرف آب كافی، باعث فعالیت بهتر و مناسب‌تر كلیه‌ها در تصفیه‌ خون و دفع مواد زائد از بدن می‌شود، ابراز داشت: لازم است افراد مصرف آب كافی را در برنامه غذایی روزانه خود فراموش نكنند و توجه داشته باشند كه در تمام اوقات و روزهای زندگی، نیاز به مصرف آب داشته و هرگز نباید میزان آب مصرفی را كاهش دهند، مگر در بیماری‌های خاصی كه پزشك مصرف آب را ممنوع یا محدود كرده باشد.این كارشناس تغذیه به استفاده از آب سالم برای نوشیدن تاكید كرد و گفت: مردم باید دقت كنند در سفرهای نوروزی خود از آب چشمه ها وچاه های محلی كه معمولا بهداشتی نیستند، استفاده نكنند.وی اظهار داشت: می توان در طول سفر از آب معدنی هایی كه دارای پروانه ساخت و مجوز های بهداشتی هستند استفاده كرد و یا می توان قبل از حركت از منزل آب لوله كشی را در یك بطری تمیز ریخته و در طول سفر از آن استفاده كرد.دكتر صالحی خاطرنشان كرد: در مناطقی كه دسترسی به آب سالم وجود ندارد، حتما از آب جوشیده شده استفاده كنید، آلودگی آب می تواند موجب عفونت های گوارشی و بیماری های اسهالی بشود.وی در پایان تاكید كرد: مصرف چای و قهوه جای آب را نمی گیرد، چای به دلیل خاصیت ادرار آوری می تواند موجب كاهش آب بدن شود، بنا بر این از مصرف 3 تا 4 فنجان چای در روز بیشتر مصرف نكنید. حتما روزانه 6 تا 8 لیوان آب سالم استفاده كنید.